Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy".
www.extrempulawy.pl -Samochody terenowe, puławy 4x4, offroad, rajdy.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szukam Mavericka/Terrano
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salsobartek



Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią 21:09, 07 Gru 2007    Temat postu:

Ejjjj Sad sam zostanę? Shocked No nic. Najwyżej będę z Wami na przejażdżki jeździł ALE NA HOLU Twisted Evil ....jak grata kupię Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z KOSMOSU

PostWysłany: Pią 21:16, 07 Gru 2007    Temat postu:

spoko nie bedziesz najgorszy Smile jeszcze jest nasz sprzet Smile hehehehe Smile my podczepimy sie pod Maria a ty pode nas Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krees



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Najzimniejsze miejsce Puław

PostWysłany: Pią 22:25, 07 Gru 2007    Temat postu:

Nie płacz:) Jak bym nie zdążył, to przejedź się z gosciem, najpierw niech on prowadzi, na jakąś polną drogę, w teren, i niech pokaze jak jeździ, na reduktorze, z zapiętym napędem, zobacz, czy nie szrpie, nie męczy samochodu, itp. Sam też siądź i spróbuj, czy biegi wchodzą lekko, czy reduktor sie nie zakleszcza, jeśli w piastach są ręczne sprzęgiełka (przekręca się je) to mają chodzić bez zaczepiania,od oporu do oporu płynnie. Skręć koła na max i jedź, jeśli będzie stukanie albo szarpnięcia na kierownicy to przeguby na wykończeniu. Od spodu sprawdź z mechanikiem luzy na wałach, w mostach, łożyska, amortyzatory, luzy zawieszenia itd.
A jak sie wyrobię, to sie odezwęSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salsobartek



Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią 22:35, 07 Gru 2007    Temat postu:

Krees napisał:
Nie płacz:) Jak bym nie zdążył, to przejedź się z gosciem, najpierw niech on prowadzi, na jakąś polną drogę, w teren, i niech pokaze jak jeździ, na reduktorze, z zapiętym napędem, zobacz, czy nie szrpie, nie męczy samochodu, itp. Sam też siądź i spróbuj, czy biegi wchodzą lekko, czy reduktor sie nie zakleszcza, jeśli w piastach są ręczne sprzęgiełka (przekręca się je) to mają chodzić bez zaczepiania,od oporu do oporu płynnie. Skręć koła na max i jedź, jeśli będzie stukanie albo szarpnięcia na kierownicy to przeguby na wykończeniu. Od spodu sprawdź z mechanikiem luzy na wałach, w mostach, łożyska, amortyzatory, luzy zawieszenia itd.
A jak sie wyrobię, to sie odezwęSmile

Jeszcze nie płaczę Smile Troche za trudne rzeczy mi tu mówisz... "ręczne sprzęgiełka" ?? Shocked że co pod samochód i ręcznie je co?? OMG!!
.
.
.
.
.
.
.
.
Mam nadzieję że zdążysz.... DUŻE piwo stawiam!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krees



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Najzimniejsze miejsce Puław

PostWysłany: Pią 22:52, 07 Gru 2007    Temat postu:

Hehe postaram się, ale to nie tylko ode mnie zależy... Z przodu w piastach masz sprzęgiełka, jeśli automatyczne, to będziesz miał napis auto na zewnątrz piasty, tak jak w tamtej suce co oglądaliśmy, jeśli ręczne, to pokrętło, z 2 położeniami - off i lock, dopytaj gościa, powinien wiedzieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Pią 23:03, 07 Gru 2007    Temat postu:

ja niedam rady, chyba ze przyjedziecie domnie to zrobilmy testa w okolicznych piaskowniach lesie, i wyjdzie co i jak, mam nadzieje tylko ze niebedzie taki koles jak tamten ze smial sie z nas ze my nic niepotrafimy a jego auto to pszczolka i niemozna mu nic zazucic Laughing , handlarz jeb.. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salsobartek



Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią 23:25, 07 Gru 2007    Temat postu:

Krees napisał:
Hehe postaram się, ale to nie tylko ode mnie zależy... Z przodu w piastach masz sprzęgiełka, jeśli automatyczne, to będziesz miał napis auto na zewnątrz piasty, tak jak w tamtej suce co oglądaliśmy, jeśli ręczne, to pokrętło, z 2 położeniami - off i lock, dopytaj gościa, powinien wiedzieć.

Więc jeżeli będę chciał zapiąć napęd 4X4 to będę właził pod samochód i ręcznie to włączał ?????/? Shocked ja pier... bez sensu! nie czaje! sory za lamerstwo Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salsobartek



Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią 23:30, 07 Gru 2007    Temat postu:

Doktor napisał:
ja niedam rady, chyba ze przyjedziecie domnie to zrobilmy testa w okolicznych piaskowniach lesie, i wyjdzie co i jak, mam nadzieje tylko ze niebedzie taki koles jak tamten ze smial sie z nas ze my nic niepotrafimy a jego auto to pszczolka i niemozna mu nic zazucic Laughing , handlarz jeb.. Wink

Ten się zarzeka że samochód spoko ale powiedział że nie zna się w technicznych sprawach dot. 4X4.
Tamta suzuki jak kazałem gościowi przygazować na trawie z napędem na 4 koła "rwała" trawę czterema kołami ale tuż przed ruszeniem słychać było "trzaski" taki odgłos metaliczny (stuknięcie tuż przed ruszeniem kół)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Pią 23:46, 07 Gru 2007    Temat postu:

salsobartek napisał:
Krees napisał:
Hehe postaram się, ale to nie tylko ode mnie zależy... Z przodu w piastach masz sprzęgiełka, jeśli automatyczne, to będziesz miał napis auto na zewnątrz piasty, tak jak w tamtej suce co oglądaliśmy, jeśli ręczne, to pokrętło, z 2 położeniami - off i lock, dopytaj gościa, powinien wiedzieć.

Więc jeżeli będę chciał zapiąć napęd 4X4 to będę właził pod samochód i ręcznie to włączał ?????/? Shocked ja pier... bez sensu! nie czaje! sory za lamerstwo Embarassed


nie nie,

Suzi ma napęd 4x4 z tzw. dołączanym przodem, nie ma mechanizmu
różnicowego
międzyosiowego (lub jak twierdzą niektórzy: ma jego stałą blokadę ) -
czyli w odróżnieniu od permanentnego 4x4 (jak np. Dyskoteka) nie można
jeździć 4x4 na podłożu uniemożliwiającym poślizg kół (asfalt, beton).
Dlaczego? bo przy 4x4 osie są spięte na sztywno a w zakręcie przód
pokonuje
większą drogę niż tył...
W związku z powyższym samochodem takim jeździ się normalnie z napędem na
tył - przód jest odłączony. Ale żeby zmniejszyć opory toczenia i zużycie
niepotrzebnie obracających się elementów (przedni wał, mechanizm
różnicowy,
półosie, przeguby) stosuje sie sprzęgiełka półoś/piasta kół przednich
pozwalające tymże kołom kręcić się swobodnie (jazda 2x4) lub łączące je z
półosiami (kiedy 4x4). Sprzęgiełka są różne, kwadratowe i podłużne,
manualne, podciśnieniowe i automatyczne, wajhowane ręką lub kluczem -
pełnią
jednak taką samą rolę.

Ergo:
- sprzęgiełka FREE - masz napęd 2x4 choćbyś nie wiadomo co powłączał (jak
włączysz 4x4 to przedni wał jest napędzany, ale półosie nie napędzają
kół...)
- sprzęgiełka LOCK - masz napęd 2x4 ale cały czas biernie (napędzanie
kołami) kręcisz w/w przeniesieniem napędu przód, albo 4x4 jak ruszysz
taką
drugą wajchą obok biegów.

sprzęgła Vitary mają pozycje albo LOCK -FREE albo AUTO
To pierwsze to wiadomo, to drugie zaoszczędzić ma leniwym wysiadania i
zabawy kluczem lub przekrecania reka?(zalezy jaki typ) w celu zapięcia przodu - system zapadek podczas obracania
się
wału przedniego (jak się załączy 4x4) sam je zasprzęgla, a rozsprzęgla
wtedy
gdy zrobimy 2x4 (wał nie jest napędzany ze skrzyni) i przejedziemy kilka
metrów wstecz. Tyle teoria, w praktyce jak sie na AUTO w amoku zapracuje
prawą nogą wtedy sprzęgiełka (a raczej pewne ich elementy) lubią
polecieć...
zazgrzyta, zaterkocze i dupa blada. Dlatego w terenie załączać należy LOCK
i
już, sprzęgła są, a jakoby ich nie było i nic im się nie dzieje. W związku
z
takimi właściwościami AUTO żeby sprawdzić w vitarce, czy sprzęgiełka
wysprzęgliły trzeba sprawdzić, czy podczas jazdy wał przedni się obraca
czy
nie; kręcenie go ręką spowoduje zasprzęglenie przodu
Najlepiej pracę sprzęgiełek bada się podnosząc przód auta, tak żeby koła
były w powietrzu.

Jeżdżenie 2x4 z zapiętymi sprzęgiełkami ujawnia wszelkie luzy w obrębie:
przedni wał - mechanizm różnicowy - półosie - przeguby, co łatwo
stwierdzić
porównując doznania podczas analogicznej jazdy ale z rozłączonymi
sprzęgiełkami, kiedy w/w sie nie kręcą (trza oblukać zwrokiem wpierw, czy
podczas jazdy rzeczywiście przedni wał się nie obraca, albo jak kto ma
sprzęgła manuale to pokręcić wał przedni ręcami czy się luźno obraca).

Niedobrze, jak w pozycji AUTO jedna strona rozsprzęgli a druga nie (bo
się
akurat zepsuła). Wtedy podczas normalnej jazdy w dupę dostaje przedni
mechanizm różnicowy - jedna półoś napędzana kołem a druga swobodna...


Myślę że teraz wszystko jasne. Ja jezdzac po aslalcie rozpinam
przód . Zużycie paliwa, drgania na kierownicy i takietam.
na czarnym to sprzęgiełka mają być ROZŁĄCZONE.




Wg posiadanej przeze mnie wiedzy przegubów się nie naprawia... tak
naprawdę
diabelską sztuczką jest jak oni w ogóle je produkują, tzn. składają do
kupy
bo to kula w kuli jest połączone ze sobą jeszcze innymi kulkami
chodzącymi w wyżłobionych spiralnie rowkach...

Pozdrawiam Doktor Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Pią 23:49, 07 Gru 2007    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salsobartek



Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Sob 11:52, 08 Gru 2007    Temat postu:

Shocked ehmmm.... dzięki Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z KOSMOSU

PostWysłany: Sob 12:19, 08 Gru 2007    Temat postu:

wrazie czego jak bys byl zdecydowany i chcial sprawdzic napedy podjedz do zakladu, w ktorym pracuje Emil napewno ci pomoże Smile to jest w Gorze Pulawskiej na skrzyżowaniu w prawo i tam gdzis trzeba bylo by go szukac pracuje w serwisie samochodowym Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z KOSMOSU

PostWysłany: Sob 12:20, 08 Gru 2007    Temat postu:

jeszcze jest jedna opcja Smile poszukaj sobie na stronce z czlonkami klubu nr tel do Maria i jak bedziesz w okolicy G.P. zadzwon do niego i popros czy nie mogl by ci sprawdzic. Jak bedzie mial czas to napewno ci pomoze jak do niego podjedziesz:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salsobartek



Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Sob 22:39, 08 Gru 2007    Temat postu:

KURRRna!!
Nie przyjechał bo teść mu powiedział żeby nie jechał, "bo samochód jest w super stanie i nie bedzie robił takich szopek" "weź mechanika ze sobą i przyjedź mamy kanał, samochód super", "przyjedź jutro, niedziela jest"


Ehhh. Może pomyslał że jak przyjedze to pokaze że mu zależy na sprzedaży... (a jemu oczywiście na tym nie zależy Wink )
Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krees



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Najzimniejsze miejsce Puław

PostWysłany: Sob 23:34, 08 Gru 2007    Temat postu:

Doktor, wykład o sprzęgiełkach jest porażający, normalnie już prawie rozumiem po co to cholerstwo, choć nadal uważam że bardziej by ci się opłaciło zapiąć toto na sztywno a za 6 stówek kupić opony Razz

Stałe 4x4 z centralnym dyfrem rządzi!

Widzisz Bartek, on znajdzie frajera, który to kupi, a pewnie mu się nie chciało jechać taki kawał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 8 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin