Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy".
www.extrempulawy.pl -Samochody terenowe, puławy 4x4, offroad, rajdy.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

UAZ 469B, 76 rok, problemy z paleniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawros



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 0:03, 25 Maj 2010    Temat postu: UAZ 469B, 76 rok, problemy z paleniem

Na wstępie dzień dobry.
Po poszukiwaniach jakiegoś uazotechnicznego forum w necie padło na Was Wink
Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem UAZa. Realizacja dziecięcych marzeń w wieku lat ..dziestu. Problem polega na tym że auto jest pod Annopolem a ja potrzebuję żeby było pod Warszawą - 180 km.
Auto stało ok 1,5 roku w garażu.
Po weekendowej walce wychodzi na to że jest w miarę, z poważniejszych spraw leci z hamulców (pompa i cylinderki w pp kole) - generalnie to było w układzie sucho. Długo trwało, już myśleliśmy że pompa padła, ale dało radę napełnić i odpowietrzyć - działają.
Jest natomiast problem z paleniem. Po walce wyszło że przyczyną zła jest na pewno przerywacz w rozdzielaczu - zużyte wypalone styki. Auto zapaliło na sznurku po ich oczyszczeniu.
Ale, po nagrzaniu, ze 20 minut pracy na biegu jałowym, silnik gaśnie i nie daje się uruchomić. Po ostygnięciu znowu odpalił. I zgasł. Na pewno wymienię ten przerywacz, cewka jest raczej ok (wymienialiśmy), wywalimy przewody, świece i kondensator.
Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i może coś podpowiedzioeć? trochę się zastanawiam czy to nie coś z paliwem - za trzecim razem odpalił dopiero po przełączeniu na drugi zbiornik...
I tak jestem szczęśliwy.
Żona mniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Wto 1:20, 25 Maj 2010    Temat postu:

sprobuj zwiekszyc przerwe na przerywaczu, jak iskra bedzie musi palic nie ma bata

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Wto 1:20, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawros



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 11:18, 25 Maj 2010    Temat postu:

po tym szlifowaniu przerywacza to się raczej obawiałem że przerwa bedzie za duża.... Ale juz nie sprawdziłem, nie miałem czasu lewarowac auta, kręcić kołami itd
myślisz że te objawy to może byc to?
Wygląda niegroźnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Wto 12:08, 25 Maj 2010    Temat postu:

wzucasz na luz i krecisz kolemm pasowaly od walu a raczej sruba po co lewarowac, zobacz czy w momencie krecenia rozrusznikiem masz iskre w odpowiednim momencie i czy nie przebija na kopulce, ewentualnie plywak w gazniku ustaw

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawros



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 23:52, 26 Maj 2010    Temat postu:

no fakt Embarassed
Mam jeszcze takie pytania. W moim aucie jest zwykła cewka a ori powinna być z opornikiem. Po co ten opornik? Czy i jaki może mieć to wpływ na pracę silnika że cewka jest "zwykła"?
Drugie to jakie świece, są F70. "Podobno" lepiej F55 ???
kondensator - wystarczy że będzie miał pojemność jak ori z instrukcji?
Hamulce: czy do pompy i cylinderków wystarczy kpl naprawczy czy raczej szkoda nerwów i wymieniać na nowe?

Gdzie w ogóle mam szukac współczesnych części i zamienników - bo słyszę to czy tamto, ale wolałbym wiedzieć na pewno. Mam instrukcje ale dane sa z lat 70 i raczej nazwy, kody, np swiec sa z tamtych czasów (K-cośtam np)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slawros dnia Śro 23:53, 26 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Czw 21:29, 27 Maj 2010    Temat postu:

ni ewiem co z tymi cewkami ale ja mam taka najzwyklejsza jak jest np w zuku czy polonezie, uazie, ale pamietaj musi być taka do mechanicznych aparatów, elektroniki maja juz inne
Świece zapodaj zwykłe polskie iskry badz najlepsze sa made in cccp, maja wieksza iskre
Pompe mozesz naprawiać, z cylinderkami szkoda czasu kasy i nerwow za 2 miesiace bedziesz znowu naprawiał
Części szukaj na allegro byle nie od goscia z lublinia, i najlepiej ja beda z rosji bo te z ukrainy czesci sa z gównolitu, albo niech maja przynajmiej mala naklejke z homologacją teraz prawie kazda częsc do uazow takie ma Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawros



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 23:05, 27 Maj 2010    Temat postu:

o, dzięki, to cenne info. A te świeczki: 70 czy 55 (to Iskry), orientujesz się?

Co do cewki z opornikiem to już wiem że to jest po to żeby był większy prąd w fazie rozruchu. W sumie dobra rzecz.

A, a jaki filtr oleju? Też kurcze nie wiem. Żuk?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slawros dnia Czw 23:06, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Pią 10:19, 28 Maj 2010    Temat postu:

filtr pasuje od zuka,i od landrovera, w sumie wszystko co ma taki sam gwint, bo srednica gumki uszczelniajacej bedzie podobna Very Happy , z tymi świeczkami to nie pamietam Embarassed ale chyba 70 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Pią 10:20, 28 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin